2017. június 1., csütörtök

2017. tavasz végi összefoglaló

Sziasztok! Ismét eltelt három hónap - durva, mi? -, így hoztam a szokásos kis összefoglalómat. Vége a tavasznak, tudjátok, hogy ez mit jelent? Itt a nyáááár! Olvasás, pihenés, könyvhét, sorozatozás, blogolás, kihívások - rengeteg bejegyzésötletem van már.

9 könyvet tudtam elolvasni összesen. Hát, sajnos tényleg látszott, hogy tavasz van, muszáj volt a suliban felzárkózni. Na, majd nyáron minimum a kétszeresét fogom elolvasni!




1. Joss Stirling - Angel. Recenzióként kaptam meg a Menő Könyvek kiadótól. Kritikát hamarosan olvashattok róla, de addig is, csak hogy kapjatok belőle egy kis ízelítőt: Joss Stirling nem volt annyira toppon, amikor azt a könyvét írta.

2. Még 2016 decemberében Barbival résztvettem egy Álomgyár kiadós programon, ahol találkozhattam sok-sok íróval. Anne L. Green viszont volt olyan aranyos, hogy adott az ő könyvéből, a Viharos érzelmekből egy recenziós példányt - dedikálva! -. Az elején eléggé hadilábon álltam vele, de mikor elolvastam az utolsó oldalt is, letöröltem a könnyeimet és hivatalosan is az egyik kedvencemnek könyveltem el. Kritika róla hamarosan!

3. Jay Asher - Tizenhárom okom volt. Igen, én is végignéztem a sorozatot. Igen, én is imádtam, és pontosan ezért is szerettem volna a könyvváltozatát, az első rész megnézése után elolvasni. De hatalmas nagy meglepetésemre nem dobtam hátast tőle. Persze, az ötlet nagyon tetszett, de én hiányoltam belőle Clay mélyreszántó gondolatait, valamint a Hannah-t tönkretevő emberek történetét a saját szemszögükből - és az öngyilkosság utáni életük felvázolását. A sorozattól ezt viszont megkaptam, és pontosan ezért is tetszett jobban, mint a könyv.

4. Vivien Holloway - Végtelen horizont számomra jelenleg az év könyve. Imádtam, de tényleg, és ez még lehet, hogy enyhe kifejezés rá. Teljesen elvarázsolt engem a légkalózokkal teli világ, úgyhogy hamarosan olvashattok is róla egy kritikát.

5. Kiera Cass Párválasztó sorozata jelenleg az egyik kedvenc könyvsorozatom, és egészen idáig nagyon bökte a csőrömet, hogy a Párválasztó történetek második részét még nem tudtam elolvasni. De megtaláltam, és alig egy nap alatt ki is végeztem. Nem csalódtam az írónőben, egyszerűen még mindig zseniális, amit művel a szavakkal.

6. Colleen Hoover - Maybe Someday - Egy nap talán. Mikor volt a könyvfesztivál, már akkor megvettem magamnak ezt a csodát, de csak egy pár hete tudtam elolvasni és gyerekek... Akiknek a kedvenc írónője Colleen Hoover, azoknak azért, akiknek meg nem ő a kedvenc írónője, azoknak meg pontosan ezért kell ezt a könyvet elolvasniuk. A legjobb romantikus könyv, amit mostanában olvastam, de tényleg. Mindenkinek adnia kéne neki egy esélyt.

7-8. Kerstin Gier Az álmok első és második könyve már régóta rajta volt a kívánságlistámon, de valahogy sosem vett rá a lélek, hogy elolvassam őket. Egészen addig, amíg beteg nem lettem, pontosabban fogalmazva. Megint meg tudott lepni engem Kerstin Gier az egyediségével és a kreativitásával, nagyon tetszett a történet, mikor kiolvastam Az álmok első könyvét, már azonnal neki is láttam a másodiknak, azonban azzal már akadt egy kis problémám. Mégpedig az, hogy iszonyatosan unalmasra sikeredett az első kötethez képest. De őszintén remélem, hogy a harmadik részben a második könyv izgalma is belekeveredik. Szerintetek ki Secrecy?

9. Az egyik barátnőm miatt olvastam újra Kelly Oram - Szívzűrterápia strébereknek című könyvét, és gyerekek... Megint el tudott engem varázsolni, pontosan úgy, mint egy évvel ezelőtt. Imádtam Avery-t meg Grayson-t, és nagyon boldog vagyok, hogy vissza-visszatérnek a Csókelvonó kockáknakban (mert igen, már azt is elkezdtem olvasni).



5 könyvet sikerült beszeretnem ezalatt a három hónap alatt összesen:

Az első, az nem más, mint a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeinek a folytatásai, az Üresek városa és a Lelkek könyvtára, amit ezúttal szeretnék ismételten megköszönni a Kossuth Kiadónak!


,,1940. ​SZEPTEMBER 3.
A KÜLÖNLEGES GYERMEKEKET SZÖRNYEK FENYEGETIK.
EGYETLEN EMBER MENTHETI MEG ŐKET – DE Ő MADÁRTESTE FOGLYA MARADT.

A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeinek hihetetlen, kalandos története folytatódik. Jacob Portman a barátaival Londonba indul. A gyerekek szeretnének biztonságra lelni egy időhurokban, ahol nem fenyeget sem öregség, sem betegség, sem ellenség. Azt remélik, hogy gondviselőjükön, Vándorsólyom kisasszonyon is segíteni tudnak, hogy visszanyerhesse emberi alakját. Mielőtt barátait biztonságos helyre vezeti, Jacobnak meg kell hoznia egy fontos döntést szerelméről, Emma Bloomról. Közben a háború sújtotta Londonban vérszomjas lidércek és éhes üresrémek fenyegetik őket…

Ransom Riggs különleges hősei, a szörnyeket látni képes Jacob, a puszta kezével tüzet gyújtó Emma, a láthatatlan Millard, a halottakat feltámasztó Enoch és társaik visszatérnek a fantasztikus fordulatokkal teli regényben.

A régi fényképekkel illusztrált könyv rendkívüli világba vezeti az olvasót.

Ransom Riggs Floridában nőtt fel, és Los Angelesben él. Diplomát szerzett a Kenyon College-ban és a Dél-kaliforniai Film- és Televíziós Egyetemen, megnősült, és készített néhány díjnyertes rövidfilmet. Másodállásban blogger és újságíró, Strange Geographies című utazási cikksorozata az entalfloss.com vagy a ransomriggs.com oldalakon olvasható. Ez a második regénye. 
Első könyve, a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei világszerte sikert aratott, és film is készül belőle.

„Ransom Riggs a Vándorsólyom-regényekben eredeti és sajátos világot teremt – ijesztő és furcsa lények, szerethető szereplők és vérfagyasztóan izgalmas történetek…” 
Library Journal"



,,A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeiben kezdődött és az Üresek városában folytatódott kaland izgalmas véget ér a Lelkek könyvtárában.

A történet elején a tizenhat éves Jacob felismeri nagy erejű, új képességét, és kisvártatva alámerül a történelembe, hogy kimentse különleges társait egy szigorúan őrzött erődből. Jacobot az útján elkíséri Emma Bloom, a lángoló ujjú lány, és Addison MacHenry, az elveszett gyerekeket kiszimatoló kutya. A mai Londonból a Devil's Acre, az Ördög Hektárjának, a Viktória-korabeli Anglia legszörnyűbb nyomornegyedének labirintusszerű sikátoraiba utaznak. Ezen a helyen dől el örökre a világ összes különleges gyermekének sorsa.

Ahogyan az előző két kötet, a Lelkek könyvtára is a fantázia és a még sosem publikált régi fényképek elegyítésével nyújt egyedülálló olvasmányélményt."


A következő három könyv pedig mind a könyvfesztivál szerzeményei:


,, „Egy ​mindent elsöprő szerelem csodás, mégis valószerű rajza. Csupa érzelem, csupa bonyodalom.” – Tracey Garvis Graves, New York Times bestsellerszerző
A huszonkét éves Sydney élete maga a tökély: egyetemre jár, jó állása van, stabil kapcsolatban él egy remek sráccal, Hunterrel, és a legjobb barátnőjével, Torival közösen bérel lakást. De minden megváltozik, amikor rájön, hogy Hunter megcsalja, és egyik pillanatról a másikra el kell döntenie, hogyan tovább.
Sydney egyszer csak vonzódni kezd a titokzatos, jóképű szomszéd sráchoz, Ridge-hez. Nem tudja levenni róla a szemét, és valósággal megbabonázza a fiú szenvedélyes gitárjátéka esténként az erkélyen. Ridge sem közömbös iránta, és hamarosan ráébrednek, hogy több szempontból is szükségük van egymásra.
Az Egy nap talán egy szenvedélyes történet barátságról, megcsalásról és szerelemről, ami az első oldaltól kezdve beszippantja az olvasót Sydney izgalmakkal teli világába.

„Csodálatos lelkek. Csodálatos dalok. Csodálatos történet.” – GwendolynGrace, LibraryThing


„Egyedi, más, mint a többi… ne habozz, olvasd el!” – Tamara Webber, New York Times bestsellerszerző, az Egyszeregy írója"


,,Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán?

Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét.

A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni."




,, „Ebben a könyvben mindaz benne van, amire minden lánynak szüksége van nyáron.”

Ahogy beköszönt a nyár, Belly maga mögött hagyja az iskolai életét, és Cousins Beachre menekül, oda, ahol élete minden eddigi nyarát töltötte. A nyaralóban nemcsak otthon érzi magát, távol az otthontól, de a számára legkedvesebb emberek veszik körül: Susannah, édesanyja legjobb barátnője a fiaival, Conraddal és Jeremiah-val. Belly azóta üldözi a szerelmével Conradot, amióta az eszét tudja, de mindennél jobban reménykedik abban, hogy ez a nyár más lesz, mint a többi. Bár megjelenik egy új srác, Cam, aki egy kicsit elvonja a figyelmét, és Conrad testvére, Jeremiah is sóvárgó pillantásokat vet rá, Belly szíve már Conradé. Vajon a fiú is neki szánja az övét? Tényleg olyan nyár áll előttük, amely mindent megváltoztat?"
Ígéretesnek tűnik mind, úgyhogy már nagyon kíváncsi vagyok rájuk. :)

Az Angel-t, a Tizenhárom okom volt...-ot, a Párválasztó történetek második részét, Az álom első és második könyvét, valamint a Szívzűrterápia stéberekneket PDF-ben, a Végtelen horizontot és az Egy nap talánt meg saját példányként olvashattam el.




Mit várok a következő három hónaptól?



Nagyjából be tudtam hozni magamat recenzió ügyileg - már csak meg kéne írnom róluk a kritikákat, úgyhogy leginkább ezt várom ez a nyártól, valamint hogy sok-sok könyvet elolvashassak. :)



Lehet, hogy én eltűntem, de az olvasást nem szüntettem meg. Még egyszer sajnálom, hogy ennyi ideig nem hoztam bejegyzéseket, de kereken két hét, és nálunk is vége van a tanításnak, hivatalosan is elkezdődik a nyári szünet és az tudjátok mit jelent: könyvajánlók, filmajánlók, sorozatajánlók, és kihívások!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...