2016. augusztus 7., vasárnap

Könyvajánló: Sarah Dessen - Altatódal

Író: Sarah Dessen
Cím: Altatódal
Eredeti cím: This Lullaby
Oldalszám: 398
Elmesélő: Remy Starr, E/1.
Kategória: romantikus ifjúsági
Eredeti megjelenés éve: 2002.
Kiadás éve Magyarországon: 2012.
Könyv további részei: -

Rövid tartalom:




A szakítás tudománya… Remy mindig tudja, mikor kell megtartania A Beszéd-et egy srácnak – rögtön azután, hogy az első romantikus roham lecseng, de még mielőtt a dolgok túl komolyra fordulnának. Számtalan fiúval járt már, és rengeteget tanult az anyjától is, aki éppen az ötödik férjét fogyasztja. De akkor miért van az, hogy valahogy sehogy sem akarja ejteni Dextert? Pedig a srác olyan esetlen. És rendetlen. És szétszórt. Ráadásul zenész – épp úgy, mint Remy apja, akit a lány sohasem ismert, mert a férfi lelépett, még mielőtt ő megszületett volna. Lehetséges volna, hogy Remy kapcsolatokra vonatkozó szabályai egyszerre érvényüket vesztik? A regény az elismert szerző, Sarah Dessen magával ragadó története egy kőkemény fiatal lányról és egy fiúról, aki arra hivatott, hogy megpuhítsa.



Saját vélemény:


  Az egyik barátnőm javaslatára vettem ki a könyvtárból ezt a könyvet. Háát...

  Először is: Remy a legidegesítőbb könyves karakter, akivel valaha is találkoztam. Egy elkényeztetett, szerelemellenes, hisztis kiscsaj, aki mindenkit eltaszít maga körül, mert hogy ő az állítása szerint nem bízik senkiben, csak mert az anyja is sorjában 'dobálja' a férfiakat az életében. Mi vaaan? Hol itt az összefüggés? 

  Másodszor: Hol van Dexter? Talán ha azt mondom, hogy a könyv negyedében szerepelt úgy igazán, akkor lehet, hogy túlzok. Nagyon megszerettem az ő esetlenségét, a stílusát és a humorát, azonban hiába vártam arra, hogy a nevén kívül még többet megtudjak róla: az ég világon semmi sem történt. A könyv háromnegyedéig Remy csak szidja a fiút, de hogy miért, azt ő sem tudja, ééééés ennyi. Ennyi a könyv. Kész, vége. 

  Nagyon nem erre számítottam. Azt viszont bevallom, hogy a mellékszereplőket hihetetlenül bírtam. Remy barátait (Nobel-békedíjat nekik), név szerint Cloe-t, Lissa-t, és Jess-t már a könyv elején megkedveltem a szarkasztikusságuk és a talpraesettségük miatt. Egyébként én személy szerint kíváncsi lennék, egy-két kiegészítő könyvre róluk, az egyetemről, vagy csak szimplán arról, hogy hogy viselték el Remy hisztijeit, mert én ilyen szempontból tanácstalan vagyok.

   Dexter bandája is hamar a szívembe lopta magát. A sok baromságot, amiket műveltek, a rendetlenségüket, a kisebb-nagyobb (de annál viccesebb) vitáikat a dalokról. Csak sajnálom, hogy nem kaptak nagyobb szerepet a történetben. Őszintén, mindenkit sajnálok, hogy nem kapott nagyobb szerepet, Remyből meg visszafoghattak volna.
  A vége meg hát... Bárcsak mondhatnám, hogy történt valamilyen radikális változás... Nem sajnálom, hogy elolvastam ezt a könyvet, mert Dextert nagyon megkedveltem, plusz legalább megtudhattam, hogy meddig tart a tűrőképességem a idegesítő szereplők szempontjából. Azonban olyan szinten csalódás volt számomra, hogy én többet vártam. Tudtommal, ez egy romantikus ifjúsági. De ha még esetleg nem is annyira romantikus (ami hát, persze megesik), akkor történt volna valami érdekfeszítő. De semmi. Tényleg. 
  Csak azoknak ajánlom ezt a könyvet, akik már tényleg nagyon unatkoznak, és szeretnének valami gyilkolási terven gondolkozni, hogy hogy, és miképp végezzenek Remyvel.

Értékelés:

★ ★   ☆

Online elérhetőség:

2 megjegyzés:

  1. Hoppá :D Én is szemezgettem vele a könyvtárban, de sose vettem rá magam. Lehet, hogy én is éreztem, amit te? (Csak mielőtt belekezdtem volna :D) Ezek után mi lesz? Hiszek neked, és halasztom még egy jó darabig :D Van még elég olvasnivalóm, aztán ha kifogytam (nem fogok xd), akkor esetleg egy esélyt kap. :)

    Cuksi volt, köszönöm, hogy megosztottad velünk, hasznos volt :))

    B.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehetséges. :D Alap járaton talán még jó is lehetett volna, de ez a túlzott Remy mániája az írónőnek, és Dexter ellenessége ez kiborított. Tudtommal romantikus könyv, nem?
      Jó helye van még ott a könyvtárban, szerintem. :D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...