2016. április 5., kedd

Könyvajánló: Kelly Oram - Cinder és Ella

Író: Kelly Oram
Cím: Cinder és Ella
Eredeti cím: Cinder & Ella
Oldalszám: 408
Elmesélő: Ella, E/1. , Cinder, E/1. 
Kategória: romantikus ifjúsági
Eredeti megjelenés éve:  2014.
Kiadás éve Magyarországon: 2015.
Könyv további részei: -


Rövid tartalom:


Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés… 
Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képest a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?


Saját vélemény:

   Az emberek többsége szeretne magának is egy tündérmesét. Egyébként meg tiszta ironikus, hogy mindig azoknak lesz, akik nem ragaszkodnak hozzá. Én úgy gondolom, hogy ez Ellának sem volt szíve vágya. Ő csak annyit szeretett volna, hogy fogadják el.

   Őszintén szólva, nagyon nem akartam belekezdeni ebbe a történetbe. Igaz, tetszett a leírása, a címe, valamint csak pozitív véleményeket hallottam róla. Elég gusztustalanul fog hangzani, de azért nem akartam elkezdeni, mert LOL könyv. Soha nem olvastam korábban ilyet, és csakis azért mert, 1: borzalmas borítója van az összes könyvnek, 2: milyen gyűjtőnév már az hogy LOL? Milyen gyerekes? Régen az eremet is felvágtam volna, annyira idegesítettek ezek a könyvek, most, hogy elolvastam a Cinder és Ellát, és írom róla ezt az ajánlót, legszívesebben fejbelőném az akkori énemet, hogy hogy mert ilyet mondani, és a borító alapján ítélni. Szóval esedezve kérlek titeket, SOHA SE ÍTÉLJETEK A BORÍTÓ ALAPJÁN!
   Kelly Oram gördülékenyen és lényegretörően ír, egyszerűen faltam a sorait, annyira egyedi stílusa van. A történet főszereplője, Ellamara szerintem mindenki számára példakép lehetne a bátorsága, és kitartósága miatt. Ennek a lánynak nem semmi múltja van, senkinek sem kívánnék ilyesmit. A könyv olvasása közben is annyiszor képenvágott a tudat, hogy  milyen gusztustalanok és előítéletesek az emberek (többekközt én is, ahogyan ezt az előbb meséltem). De annyira igaz volt minden sor. Egyszerűen imádtam, és kész!
   Cinder - szerintem sokakkal ellentétben- valahogy a többi fiú könyvszereplő kivételével, semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem, hogy "Ooohh, én is szeretnék egy Cindert". Olyan, mintha azt sugallta volna a könyv, hogy a fiú Elláé, és még gondolni se merjek rá, vagy mit tudom én. Nem vettem észre a srácot. Jó, ez nem igaz, persze, hogy észrevettem, de nem foglalkoztam vele, csakis kizárólag Ellára tudtam koncentrálni, hogy milyen bátor, erős, és hogy mennyire megérdemelne már egy tündérmesés lezárást.
   Kelly Oram egy Hamupipőke történetnek szánta ezt a könyvet, és el is érte a célját. Ez a 21. századi Hamupipőke története. A kőkemény igazság van benne, hogy nem mindig van az embernek varázslatos tündérkeresztanyája, vagy segítőkész egerei. Nem, gusztustalan és előítéletes emberekkel vagyunk körülvéve - tisztelet a kivételnek -, és ha fittyet hányunk rájuk, na akkor lesz meg a Hamupipőke sztori, és boldogan élhetünk, amíg meg nem halunk.

Értékelés:


★ ★ ★ ★ 
Online elérhetőség:

Kelly Oram - Cinder és Ella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...